• Lekcja ekologii

• W środę 20 października w naszej szkole odbyła się wspaniała lekcja ekologii. Pan Krzysztof Kujawa, Prezes Koła Łowieckiego PONOWA, przeprowadził pogadankę nt. dokarmiania ptaków w czasie zimy.
            W barwny i ciekawy sposób dostarczył nam wiedzy na temat życia i zwyczajów ptaków. Na koniec zajęć wspólnie z uczniami przygotował również karmniki dla ptaków. To zadanie uczniowie wykonali z wielką ochotą
            i radością.

Serdecznie dziękujemy za wspaniałą lekcję i poświęcony czas.

• Wyjazd edukacyjny do planetarium.

• Dnia 21 października 2021 roku uczniowie Zespołu Szkół w Koronowie wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę do toruńskiego Planetarium ramach projektu „Moja Przyszłość 2”. Planetarium to jedna z największych atrakcji Torunia, w której popularne pokazy astronomiczne - zależnie od tematu - opowiadają o wielkości i budowie Wszechświata, opisują najbardziej popularne gwiazdozbiory na niebie, przybliżają tajemnice planet i galaktyk. Tę niezwykłą podróż zaczęliśmy od zwiedzania kosmicznej Bazy MARS#17. Uczniowie, niczym członkowie załogi,  mieli do wykonania określone czynności, niezbędne do tego, by przeżyć poza Ziemią i wykonać powierzone im zadania. Ich misją było nie tylko monitorowanie stanu Bazy, ale także usuwanie drobnych awarii, badanie próbek gruntu "Czerwonej Planety" czy właściwe gospodarowanie energią. Baza MARS#17 to nowoczesna i multimedialna przestrzeń, która nie tylko uczy, inspiruje, rozwija umiejętności i pobudza kreatywność, ale też zapewnia dobrą zabawę. Następnie rakietą w kosmiczną podróż zabrał dzieci  pan astronom, który w przystępny sposób opowiadał o niebie, układzie gwiazd i o  planetach podczas seansu "Cudowna podróż". Dzięki temu uczniowie wyruszyli w rejs na Księżyc, wylądowali na Marsie, przelatywali przez pierścienie Saturna i uzyskali odpowiedź na wiele pytań. Wszyscy byli zachwyceni filmem, który dostarczył im wiele wrażeń, a także pogłębił ich wiedzę o planetach i gwiazdach. Kolejnym punktem  wyjazdu edukacyjnego było zwiedzanie wystawy Geodium, która jest  poświęcona Ziemi. Cztery makiety (wulkan, ocean, lodowiec i cywilizacja człowieka) są kartami z dziejów naszej planety. Obracający się model globusa ukazuje wygląd Ziemi widzianej z kosmosu, a kolejne stanowiska opisują m.in. pole magnetyczne, konwekcję, płyty tektoniczne, trzęsienia Ziemi czy też źródła energii odnawialnej. Interaktywność pobudza wyobraźnię i pozwala uczniom na samodzielne prowadzenie prostych doświadczeń oraz rozwijanie zainteresowań. Ostatnim punktem wycieczki był spacer po Starym Mieście, gdzie zjedliśmy smaczny posiłek. Wycieczkę można zaliczyć do bardzo udanych.  Wróciliśmy zadowoleni i pełni niezapomnianych wrażeń.

Koordynator projektu „Moja Przyszłość 2”

Anna Jastrzębska - Kowalczyk

• Spacer po parku "Grabina"- obserwacje przyrodnicze

• W ramach ,,Dni Ochrony Przyrody” najmłodsi uczniowie wraz z opiekunami wybrali się do parku ,,Grabina”. Korzystając ze słonecznej pogody, wyposażeni w lupy i lornetki, prowadzili obserwacje przyrodnicze. Ze szczególną uwagą szukali grzybów, nasłuchiwali śpiewu ptaków, wskazywali różnice między drzewami iglastymi i liściastymi. Zbierając dary jesieni podziwiali niezwykle barwną porę roku jaką jest jesień.

• Porozmawiajmy bez słów

• 13 października odbyła się w naszej szkole prezentacja multimedialna ”Porozmawiajmy bez słów” poświęcona komunikacji alternatywnej i wspomagającej.

Październik jest miesiącem, w którym szczególnie mówimy o osobach, które mają trudności w komunikacji werbalnej.

W trakcie spotkania przekazano uczniom informcje na temat, czym jest  AAC, uczniowie poznali różne sposoby komunikowania się, takie jak: język migowy, system gestów, C Eye – Cyber Oko, system obrazkowy Makaton, system obrazkowy PECS.

Wspólnie odczytywano teksty zapisane obrazkami , zaprezentowano wykonane przez uczniów plakaty ukazujące symbole słów i znaczeń, zaprezentowano zeszyty do komunikacji alternatywnej stworzone dla naszych uczniów oraz liczne i kolorowe pomoce dydaktyczne, które na co dzień wykorzystują nauczyciele do terapii mowy i wspomagania komunikacji.

Spotkanie przygotowały Panie: Joanna Cieślak i Danuta Daczkowska

• 14 X- Dzień Edukacji Narodowej.

• „Nauczyciel to ktoś bardzo wyjątkowy, kto potrafi wykorzystać swoją pomysłowość, dobroć i dociekliwy umysł do wypracowania rzadkiej umiejętności zachęcania innych do myślenia, marzenia, poznawania, próbowania, działania!”

(B. Conklin)

Wszystkim pracownikom oświaty, z okazji Dnia Edukacji Narodowej, życzymy zdrowia, uśmiechu, wytrwałości i zadowolenia z pracy zawodowej.

• NASI UCZNIOWIE LAUREATAMI POWIATOWEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO

• W zeszłym tygodniu odbyło się wręczenie nagród powiatowego konkursu plastycznego " Jak nasze życie wpływa na czystość powietrza". Pierwsze miejsce w swojej kategorii wiekowej, zdobył uczeń klasy III- Sebastian Megger, wyróżnienie otrzymała Oliwia Bąk.

Konkurs organizowany był przez Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy. Tematyka dotyczyła ochrony środowiska. Uczniowie otrzymali bardzo atrakcyjne nagrody. Jesteśmy dumni i gratulujemy laureatom!

• Wizyta w Muzeum Mydła i Historii Brudu

• W dniu 6.10.2021 r. odbyła się wycieczka do Muzeum Mydła i Historii Brudu.

Uczniowie Zespołu Szkół w Koronowie brali udział w warsztatach mydlanych, następnie grupa zwiedzała Muzeum wraz z przewodnikiem. Uczniowie poznali 5000 lat historii higieny człowieka, dowiadując się, jak ludzie dbali o siebie w danym okresie historycznym. Pełni wrażeń wrócili do szkoły.

• WIZYTA PSZCZELARZA

• To był dzień pełen wrażeń. Naszym gościem był pan Sławomir Mindak – pszczelarz, który opowiedział wiele ciekawostek o życiu pszczół. Uczniowie dowiedzieli się, jaką rolę w życiu człowieka odgrywają pszczoły, jak wyglądają ich zwyczaje, poznały niektóre tajniki związane               z hodowlą.  Miały okazję przymierzyć strój pszczelarza, wypróbować podkurzacz. Dowiedziały się czym różnią się miody, w zależności od tego, z jakich roślin zostały „wyprodukowane”. Było to bardzo pouczające spotkanie.

Dziękujemy serdecznie panu Sławomirowi

za  miłą wizytę oraz poświęcony czas.

• W WIOSCE GINĄCYCH ZAWODÓW

30.09.2021  w piękny, słoneczny dzień społeczność szkolna wraz z opiekunami uczestniczyła  w wyciecze do Wioski Ginących Zawodów w Koronowie. Nasza wizyta zaczęła się od serdecznego powitania i  wspólnego śniadania, ponieważ większość z nas dotarła tam na piechotę.  Wzięliśmy udział w warsztatach garncarskich – lepienia naczyń z gliny. Następnie  zwiedziliśmy skansen rzemiosła, braliśmy udział w prezentacji zapomnianych zawodów, oglądaliśmy przedmioty, których używano dawniej.  Gospodarze skansenu poczęstowali nas pieczonymi ziemniakami, które nam bardzo smakowały. Mieliśmy okazję uczestnictwa w warsztatach -  igłą malowane. Na zakończenie wspaniałej podróży w przeszłość czekała nas niespodzianka – ognisko. Bardzo smakowały nam kiełbaski, które sami mogliśmy upiec. Dziękujemy Gospodarzom Wioski Ginących Zawodów w Koronowie za  wspaniałą atmosferę oraz cierpliwość. Mamy nadzieję, że jeszcze wrócimy w to  urokliwe i pełne pozytywnej energii miejsce.